Pictorialism cu monstri si madone

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

01mad_hatter_mortensenWilliam Mortensen (1897-1956) a fost unul dintre cei mai cunoscuți și aclamați fotografi ai Americii anilor ’30. La începutul carierei sale a lucrat în Carolina de Sud ca fotograf de studio și portretist la Hollywood, iar mai târziu a predat ca profesor metodele și tehnicile sale tinerei generații. Obscuritatea în care se află Mortensen astăzi se datorează susținerii sale în ceea ce privește pictorialismul, un curent fotografic ce permitea retușarea negativelor manual, spălări chimice și o apropiere artistică, picturală  care a pălit repede în fața   modernismului.

Camera Work  (1903 -1917) a fost un curent  fotografic, fondat de către Alfred Stieglitz. În cadrul paginilor sale dezbaterea despre ”fotografie ca artă” a inclus principiile pictorialismului și modernismului. Ultima creație “Camera Work” a expus munca fotografică a lui Paul Strand.  La scurt timp dupa ce fotografia neretușată a devenit dominantă, în special datorită lentilelor, reportajului și camarelor compacte, interesul pentru Camera Work  s-a diminuat și Stieglitz a realizat că nu mai reprezintă viitorul în fotografie.

Pe măsură ce influența pictorialismului a scăzut, totuși interesul pentru acesta a fost menținut  în diverse cluburi, saloane de amatori de fotografie, reviste și câțiva profesionisti încăpățânați, precum William Mortensen, care s-au implicat în expoziții, publicații și împartășirea cunoștiințelor dobandite prin învatarea dificultății  tehnicilor manuale ale sfârșitului de secol 19.

Mortensen a fost considerat un anacronism în fotografie, un outsider în domeniu, de cei care respingeau aranjamentele teatrale, retușarea și un subiect imaginativ puternic.

03William-Mortensen-L-Amour_900Ansel Adams, un înflăcărat adept al fotografiei neretușate l-a descris pe Mortensen ca diavol și anticrist în același timp. Istoricii se pare ca au  fost de partea lui Adams  deoarece există puține mențiuni despre Mortensen în majoritatea  celor mai cunoscute relatări referitoare la  istoria fotografiei.

În “Venus și Vulcanul”, o serie de esee fotografice din 1934, publicate în Camera Craft, Mortensen apăra pictorialismul împotriva criticilor școlii f.64 și al altor fotografi care nu folosesc retușarea.

Cartea lui Mortensen ‘’Monștri și madone” publicată în 1935, este un manifest distilat   al ideilor sale și un răpuns la dominația fotografiei neretușate. Mortensen vedea dualitatea în procesul tuturor creațiilor artisitce. Tehnica, mecanica și știința se întrepătrundeau în timpul impulsului creativ. Aceasta dualitate era chiar mai concentrată în fotografie, un proces obsedat de monștrii tehnicii și mecanicii. Mortensen a vazut  ’Amenințarea mașinii – Monstrul stând lângă vechile antiteze și  Madona “simbolul rodirii și creșterii, vieții și energiei creative”.

05William-Mortensen-Preparation-for-the-SabbathAsa cum afirma Mortensen marea problemă și întrebare în cazul artelor este cum să armonizezi mecanica și creativitatea prin tehnică. “Monștri și madone” sugerează o cunoațtere și simplificare a tuturor tehnicilor mecanice – Prin tehnică, mecanica este  aplecată  spre  nevoile creativității. În acest sens multor fotografi le lipsește complet  tehnica. Mulți au acumulat aptitudini mecanice, alții au abilități creative, dar puțini au reușit să facă legatura între cele două.

În a doua sa carte, “The Command to Look” – o formulă pentru  succesul fotografic, Mortensen descrie istoricul și relația sa cu fotografia și dezvăluie o serie de metode pentru a obține impact fotografic. În viziunea lui Mortensen este o combinație de sex, sentimente și îndoieli care constiuie subiectul de interes la o fotografie. Combinate cu impactul, ele  duc la obținererea unei opere de artă. ’’Fotografia trebuie sa te facă să te uiți la ea. Aceasta este calitatea pe care am desemnat-o ca  ‘imperativ al fotografiei”În ultima secțiune a eseului, Mortensen se concentrează pe “Eliberarea imaginației” și oferă studii ale cristalizării, geometriei și specializării ca potențiale canale ale Will to Form. El descrie imaginația creativă ca pe ceva etern care conoteaza o putere  activă ce sugerează  creație. Nici moartea individului nu poate distruge imaginația. Mortensen menționează întărirea imaginației prin improvizatie, control și autodisciplină. Să înveți fotografie înseamna să-ți găsești propriul tău drum în liniște și solitudine. Pentru Mortensen “Monstrul” face referință la logică, la conștientizare întodeauna în conflict cu imaginația. Ultima sa regulă pemtru a ‘’îmblânzi’ monstrul este să te înconjori de lucruri de calitate. “Ascultând muzica bună, văzând filme bune, citind mari cărți, pierdem gradual din ieftinătatea și micimea sufeletelor noastre și atragem mai aproape adâncimile eternității unde toate artele sunt un întreg.’’

1 2 3 09William-Mortensen-The-Heretic_900 10William-Mortensen-Johan-the-Mad_900 12William-Mortensen-The-Vampire

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.